Επιλέξτε τη χώρα ή την περιοχή σας.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Η τεχνολογία Hesai αντιμετωπίζει τέσσερα "σπαθιά λέιζερ" που αναστέλλονται παραπάνω

Στις 12 Μαρτίου, η Hesai Technology (Hsai.us) αποκάλυψε τα μη ελεγμένα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και ολόκληρο το έτος του 2023. Η οικονομική έκθεση αποκάλυψε ότι τα έσοδα του Hesai έφθασαν κατά 1,88 δισεκατομμύρια γιουάν το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 56,1% σε ετήσια βάση-Έτος, με σωρευτικές παραδόσεις μονάδων Lidar που υπερβαίνουν τα 300.000.

Ο Li Yifan, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Hesai, δήλωσε το 2023 ως "ένα έτος ρεκόρ".

Ιδρύθηκε το 2014, η Hesai επικεντρώθηκε αρχικά στην ανάπτυξη αισθητήρων αερίου λέιζερ πριν προχωρήσει σε αυτόνομα προϊόντα οδήγησης Lidar το 2016. Επωφεληθείτε από την αυξανόμενη ζήτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας για το Lidar λόγω της προόδου στην έξυπνη οδήγηση, ο Hesai εισήχθη στο Nasdaq πέρυσι, καθιστώντας το πρώτοΗ κινεζική εταιρεία Lidar θα γίνει δημόσια στις ΗΠΑ.

Το 2023, η Hesai παρέδωσε συνολικά 222.100 μονάδες Lidar, σχεδόν διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της με αύξηση κατά 176,1%σε ετήσια βάση.

Ωστόσο, από το 2019, ο Hesai έχει ζημιές ετησίως, συγκεντρώνοντας συνολικά πάνω από 1,1 δισεκατομμύρια γιουάν.Φέτος, σηματοδοτώντας το ντεμπούτο έτος του Hesai στο χρηματιστήριο, είδε καθαρή απώλεια 476 εκατομμυρίων γιουάν, το υψηλότερο στην ιστορία του.

Ταυτόχρονα, το μικτό περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί σε ετήσια βάση, από 70,3% το 2019 σε 35,2% το 2023.

Αντίστοιχα, τα διάφορα έξοδα αυξάνονται ετησίως.Σε όλο το 2023, τα έξοδα που σχετίζονται με τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, τα γενικά και διοικητικά τέλη, καθώς και η έρευνα και η ανάπτυξη αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με τους κανόνες της μεταποιητικής βιομηχανίας, ο Hesai αναμένεται να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό ορόσημο της κερδοφορίας μετά την επίτευξη του σημείου καμπής της "καμπύλης χαμόγελου" της αύξησης της κλίμακας.Ωστόσο, πριν από αυτό, προκλήσεις όπως ο ανταγωνισμός από την Huawei, η μείωση του πελάτη, οι μετατοπίσεις της τεχνολογίας και οι κυρώσεις των ΗΠΑ είναι σαν τέσσερα "σπαθιά με λέιζερ" που θα μπορούσαν να μεταβάλουν ολόκληρη τη βιομηχανία, συνεχώς επικρατούσαν το Hesai.

Downscaling, όχι σε όλα τα μοντέλα

Καθώς η τεχνολογία ωριμάζει και το κόστος εξετάζεται, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν τους δικούς τους ή να επενδύουν άμεσα σε κατασκευαστές LIDAR, όπως το NIO (9866.hk/nio.n).

Τον Απρίλιο του περασμένου έτους, η NIO επένδυσε 250 εκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο στο Wuxi, επικεντρώθηκε κυρίως στην παραγωγή, τις πωλήσεις και την Ε & Α του Lidar.Τον Σεπτέμβριο, η NIO ανακοίνωσε τη μαζική παραγωγή του αυτο-αναπτυγμένου Lidar Main Control Chip.

Παρόλο που ο κύριος προμηθευτής LIDAR της NIO είναι σήμερα καινοτόμος, οι δύο εταιρείες έχουν μια βαθιά δεσμευτική σχέση-από το 2018 μέχρι σήμερα, η NIO έχει επενδύσει σε καινοτόμο πολλές φορές.

Η καινοτομία θεωρείται από τη βιομηχανία ως ημι-"NIO συνδεδεμένη", έτσι ώστε όλα τα μοντέλα στην πλατφόρμα NIO του NIA του NIO να είναι εξοπλισμένα με το Falcon Lidar της Innovusion.Είναι ενδιαφέρον ότι ο Nio οδήγησε επίσης το σχεδιασμό της μητρικής πλακέτας αυτού του ραντάρ.

Η Hesai, η οποία δεν έχει δημιουργήσει μια βαθιά δεσμευτική σχέση με τους πελάτες της, δεν έχει επεκτείνει τη συνεργασία του με τον μεγαλύτερο πελάτη του, Li Auto, για να συμπεριλάβει όλα τα μοντέλα της Li Auto.

Το LI Auto's L Series 7, 8 και 9 έχουν μόνο το Lidar Standard στις Max Prodions, ενώ οι εκδόσεις Pro ή Air απαιτούν πρόσθετο κόστος περίπου 40.000 γιουάν.Σύμφωνα με τους συμβούλους πωλήσεων στα καταστήματα εμπειρίας της Li Auto, "τα μοντέλα L7 που πωλούνται στα καταστήματα, με το Lidar να περιλαμβάνεται στην κορυφαία διαμόρφωση, να αντιπροσωπεύει περίπου 10%-20%. Στο Πεκίνο και σε ολόκληρη τη χώρα, τα κύρια μοντέλα που πωλήθηκαν είναι Air και Pro, όχι μέγιστο. "

Εκτός από τον Li Auto, οι άλλοι πελάτες της Hesai, όπως ο Hiphi, ο Lotus και ο Hafei, είτε ανακοινώνουν την παραγωγή, που πάσχουν από θλιβερές πωλήσεις είτε έχουν ανακοινώσει συνεργασία με την Hesai, αλλά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οποιαδήποτε μοντέλα αυτοκινήτων.

Το επερχόμενο αυτοκίνητο Xiaomi, το οποίο θα ξεκινήσει στα τέλη Μαρτίου, είναι επίσης πελάτης του Hesai.Παρά τις μεγάλες ελπίδες, ο συνεχιζόμενος πόλεμος τιμών στον νέο ενεργειακό τομέα πιθανώς σημαίνει ότι η στρατηγική εξοπλισμού Lidar θα διαφέρει από την άποψη των μοντέλων και της τιμολόγησης, παρόμοια με το LI Auto.

Καθώς προσεγγίζει το πρώτο τρίμηνο του 2024, ο Hesai αντιμετωπίζει ένα ξεκίνημα όπου οι υπάρχοντες πελάτες είναι ενεργά ή παθητικά μείωση και μείωση των τιμών, ενώ οι πιθανοί νέοι πελάτες είτε αναπτύσσουν τις δικές τους λύσεις είτε επενδύουν άμεσα σε ανταγωνιστές.













"Εναλλακτική" τεχνολογία

Παρόλο που το Lidar θεωρείται ως τα "μάτια" της αυτόνομης οδήγησης με ανώτερες δυνατότητες μοντελοποίησης σε πραγματικό χρόνο, η υψηλή του κόστος και η κακή απόδοση στη βροχή και την ομίχλη έχουν επικριθεί ευρέως.Ως εκ τούτου, η συζήτηση σχετικά με την τεχνολογική οδό του "Lidar εναντίον Pure Vision vs. Millimeter-Wave Radar" δεν έχει σταματήσει ποτέ.

Ο Tesla (Tsla.o) αντιπροσωπεύει εκείνους που έχουν εγκαταλείψει το Lidar για μια προσέγγιση καθαρής όρασης.

Από τον Φεβρουάριο του 2022, ο Tesla απομάκρυνε όλα τα Lidars από τα οχήματα μοντέλων S και Model X στη Βόρεια Αμερική, υιοθετώντας επίσημα μια στρατηγική καθαρής όρασης και εξηγώντας ότι το τελευταίο παράγει λιγότερα σήματα θορύβου και παρεμβολής, με αποτέλεσμα τη συλλογή δεδομένων "καθαρότερη".

Ο Elon Musk επικρίνει δημοσίως τον Lidar σε πολλές περιπτώσεις, ονομάζοντάς την "μια ξεπερασμένη τεχνολογία".

Για το Musk, το κόστος είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα.Το κόστος μιας μονάδας κάμερας καθαρής όρασης είναι μόνο περίπου 8% -15% αυτού του LIDAR.

Σε αντίθεση με τον Tesla, οι Κινέζοι νεοφερμένοι αγκάλιασαν αρχικά το "Camp Lidar".Ωστόσο, με το κύμα κοπής των τιμών που ξεκίνησε πέρυσι, το υπερβολικό κόστος των μεμονωμένων προαιρετικών χαρακτηριστικών έχουν αποθαρρύνει όλο και περισσότερο την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν.

Η Lidar, μια φορά μια εξαιρετικά περιζήτητη τεχνολογία, έχει γίνει μια "καυτή πατάτα" για αυτοκινητοβιομηχανίες υπό την πίεση για τη μείωση του κόστους.