Ένα σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) βοηθά τα ελαστικά να έχουν αρκετό αέρα.Προειδοποιεί όταν η πίεση είναι πολύ χαμηλή, ώστε να μπορείτε να το διορθώσετε πριν προκαλέσει προβλήματα.Αυτός ο οδηγός εξηγεί πώς λειτουργεί το TPMS, τους τύπους που μπορείτε να επιλέξετε, τι είναι μέσα στον αισθητήρα και πώς να το εγκαταστήσετε και να το φροντίσετε.
Κατάλογος
Το TPMS αντιπροσωπεύει το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.Πρόκειται για ένα ενσωματωμένο χαρακτηριστικό σε οχήματα που ελέγχουν την πίεση του αέρα των ελαστικών κατά την οδήγηση.Όταν η πίεση των ελαστικών πέφτει πολύ χαμηλή, ενεργοποιεί ένα προειδοποιητικό φως του ταμπλό, προειδοποιώντας σας να αναλάβετε δράση.Αυτό βοηθά στην αποφυγή ζητημάτων όπως ο κακός χειρισμός, η αυξημένη φθορά των ελαστικών ή η μειωμένη απόδοση καυσίμου.
Άμεση TPMS

Εικόνα 1: Άμεση TPMS
Το Direct TPMS χρησιμοποιεί αισθητήρες μέσα σε κάθε ελαστικό για τη μέτρηση της πίεσης του αέρα απευθείας.Αυτοί οι αισθητήρες στέλνουν πραγματικά δεδομένα πίεσης στον υπολογιστή του αυτοκινήτου σας.Εάν η πίεση πέσει πολύ χαμηλή, το σύστημα σας προειδοποιεί με προειδοποιητικό φως.Το Direct TPMS είναι γνωστό ότι είναι ακριβές, αλλά οι αισθητήρες μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.
Έμμεσα TPM

Εικόνα 2: έμμεσες TPM
Το έμμεσο TPMS δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες φυσικής πίεσης.Αντ 'αυτού, λειτουργεί με το σύστημα φρεναρίσματος αντι-κλειδώματος του αυτοκινήτου (ABS) για να ελέγξει την ταχύτητα του τροχού.Όταν ένα ελαστικό έχει λιγότερο αέρα, κυλάει διαφορετικά και το σύστημα παίρνει αυτή την αλλαγή.Το έμμεσο TPMS είναι ευκολότερο να διατηρηθεί, αλλά μπορεί να μην είναι τόσο ακριβής όσο τα άμεσα συστήματα.
Υβριδικά TPM

Εικόνα 3: υβριδικά TPMS
Ορισμένα σύγχρονα οχήματα χρησιμοποιούν ένα μείγμα τόσο άμεσων όσο και έμμεσων TPM.Αυτή η ρύθμιση συνδυάζει δεδομένα που βασίζονται σε αισθητήρες με παρακολούθηση ταχύτητας τροχού για καλύτερη ακρίβεια και υποστήριξη συστήματος.Είναι λιγότερο συνηθισμένο αλλά αυξάνεται σε χρήση καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται.
Δομή μέσα σε αισθητήρα TPMS
Αισθητήρας
Αυτό είναι το βασικό μέρος του TPMS.Μετράει την πίεση και τη θερμοκρασία του αέρα μέσα στο ελαστικό και στέλνει αυτές τις πληροφορίες στο σύστημα υπολογιστή του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ασύρματα σήματα.
Συγκρότημα πυρήνα βαλβίδων και βαλβίδας
Αυτή η ενότητα επιτρέπει στον αέρα να εισέρχεται και να παραμένει μέσα στο ελαστικό.Είναι επίσης το μέρος όπου τοποθετείται ο αισθητήρας, διασφαλίζοντας ότι η μονάδα παραμένει σταθερή στον τροχό.
Καπάκι
Το καπάκι καλύπτει το άνοιγμα του στελέχους της βαλβίδας για να κρατήσει τη σκόνη, τη βρωμιά και την υγρασία.Βοηθά στην προστασία της βαλβίδας και στην αποτροπή αργών διαρροών.
Παξιμάδι
Το παξιμάδι ασφαλίζει το συγκρότημα αισθητήρα στο χείλος του τροχού.Διατηρεί τον αισθητήρα να κινείται ή να χαλαρώνει ενώ το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.
Ροδέλα
Το πλυντήριο κάθεται μεταξύ του καρύδι και της επιφάνειας του τροχού.Βοηθά στη σφράγιση της σύνδεσης σφιχτά και εμποδίζει τις διαρροές αέρα.
Καρφίτσα κατά της περιστροφής
Αυτός ο μικρός πείρος διατηρεί το σώμα του αισθητήρα να περιστρέφεται εκτός θέσης.Εξασφαλίζει ότι ο αισθητήρας παραμένει σωστά ευθυγραμμισμένος και δεν μετατοπίζεται κατά την οδήγηση.
• Όταν ένα ή περισσότερα ελαστικά υποβιβάζονται κάτω από το συνιστώμενο επίπεδο
• Εάν υπάρχει ξαφνική πτώση της πίεσης των ελαστικών κατά την οδήγηση
• Όταν μια μπαταρία αισθητήρα TPMS είναι χαμηλή ή νεκρή
• Εάν ο αισθητήρας είναι κατεστραμμένος ή λείπει
• Μετά την αλλαγή ή τα περιστρεφόμενα ελαστικά χωρίς επαναφορά του συστήματος
• Όταν το σύστημα TPMS χάνει την επικοινωνία με έναν ή περισσότερους αισθητήρες
• Εάν υπάρχει παρεμβολή ή δυσλειτουργία στη μονάδα ελέγχου TPMS
Προετοιμάστε τα εργαλεία και το κιτ αισθητήρων
Συγκεντρώστε όλα τα απαραίτητα εργαλεία, όπως ένα εργαλείο πυρήνα βαλβίδων, ένα κλειδί ροπής, ένα changer ελαστικών και το κιτ αισθητήρων TPMS.Βεβαιωθείτε ότι ο αισθητήρας ταιριάζει με τις προδιαγραφές του οχήματός σας.
Αφαιρέστε το ελαστικό από τον τροχό
Αποπληθείτε το ελαστικό και αποσταθεροποιήστε το από το χείλος χρησιμοποιώντας έναν εναλλάγμα ελαστικών.Προσέξτε να μην βλάψετε το χείλος ή το υπάρχον στέλεχος βαλβίδας.
Εγκαταστήστε τον αισθητήρα TPMS και το στέλεχος βαλβίδας
Τοποθετήστε τον αισθητήρα στην οπή της βαλβίδας του τροχού.Ασφαλίστε το με το πλυντήριο και το καρύδι, σφίξτε το στη συνιστώμενη ρύθμιση ροπής.
Επανατοποθετήστε το ελαστικό στο τιμόνι
Τοποθετήστε το ελαστικό πίσω στο χείλος.Βεβαιωθείτε ότι ο αισθητήρας δεν έχει καταστραφεί ή λυγίσει κατά τη διάρκεια αυτού του βήματος.
Φουσκώστε και εξισορροπήστε το ελαστικό
Φουσκώστε το ελαστικό στη συνιστώμενη πίεση.Στη συνέχεια, ισορροπήστε τον τροχό για να βεβαιωθείτε ότι τρέχει ομαλά.
Relarn ή επαναφορά του συστήματος TPMS
Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο σάρωσης TPMS ή ακολουθήστε το εγχειρίδιο του οχήματός σας για να επαναφέρετε ή να επαναπροσδιορίσετε τις θέσεις του αισθητήρα, ώστε το σύστημα να μπορεί να αναγνωρίσει το καθένα.
Δοκιμάστε το σύστημα
Οδηγήστε το αυτοκίνητο για μικρή απόσταση ή χρησιμοποιήστε το εργαλείο σάρωσης για να επιβεβαιώσετε ότι οι αισθητήρες λειτουργούν και το προειδοποιητικό φως TPMS είναι απενεργοποιημένη.
Ελέγξτε τακτικά την πίεση των ελαστικών
Ακόμη και με TPMS, ελέγξτε με μη αυτόματο τρόπο την πίεση των ελαστικών μία φορά το μήνα για να βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει με το συνιστώμενο επίπεδο.
Επιθεωρήστε τα στελέχη και τα καπάκια της βαλβίδας
Αναζητήστε ρωγμές, ζημιά ή καλύμματα βαλβίδων που λείπουν.Αυτά τα μικρά μέρη βοηθούν να διατηρήσει τον αέρα και να προστατεύει τον αισθητήρα.
Αποφύγετε τα καλύμματα βαλβίδων υπερβολικής σφράγης
Σφίξτε τα καλύμματα βαλβίδων αρκετά για να παραμείνουν στη θέση τους.Η υπερβολική σφράγιση μπορεί να βλάψει τη βαλβίδα ή τον αισθητήρα μέσα.
Αντικαταστήστε τις μπαταρίες αισθητήρων όταν χρειάζεται
Οι άμεσοι αισθητήρες TPMS χρησιμοποιούν μπαταρίες που διαρκούν 5-10 χρόνια.Εάν ένα προειδοποιητικό φως παραμένει, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η μπαταρία είναι χαμηλή.
Ανακαλύψτε το σύστημα μετά την αλλαγή των ελαστικών
Εάν περιστρέψετε ή αντικαταστήσετε τα ελαστικά, επαναφέρετε τα TPMS, ώστε να διαβάζει σωστά τη θέση κάθε ελαστικού.
Εκθέματα
|
Περιγραφή
|
Η μπαταρία αισθητήρα πεθαίνει
|
Οι αισθητήρες TPMS έχουν ενσωματωμένες μπαταρίες που
συνήθως δεν μπορεί να αντικατασταθεί.Όταν πεθαίνουν, ολόκληρος ο αισθητήρας πρέπει να αντικατασταθεί.
|
Εσφαλμένη επαναφορά μετά την υπηρεσία των ελαστικών
|
Μετά την περιστροφή ή την αντικατάσταση ελαστικών, αποτυγχάνοντας
Η επαναφορά των TPMs μπορεί να προκαλέσει ψευδείς αναγνώσεις ή να διατηρήσει την προειδοποιητική λυχνία.
|
Ζητήματα προσαρμογής τροχών aftermarket
|
Μερικοί προσαρμοσμένοι τροχοί δεν υποστηρίζουν αισθητήρες TPMS
Λοιπόν.Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κακή εφαρμογή, προβλήματα σηματοδότησης ή βλάβη στον αισθητήρα.
|
Ψευδείς ειδοποιήσεις σε ακραίες θερμοκρασίες
|
Πολύ ζεστό ή κρύο καιρό μπορεί προσωρινά
επηρεάζουν τις αναγνώσεις πίεσης, ενεργοποιώντας το προειδοποιητικό φως ακόμη και αν είναι η πίεση
κανονικός.
|
Τα TPMs βοηθούν να διατηρήσετε το αυτοκίνητο ασφαλές και τα ελαστικά σας σε καλή κατάσταση.Εξοικονομεί καύσιμα, αποφεύγει τη ζημιά των ελαστικών και σας δίνει ειρήνη.Γνωρίζοντας πώς λειτουργεί και πώς να φροντίζει για αυτό καθιστά την οδήγηση ασφαλέστερη και ευκολότερη.
Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση